مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نحوه ایجاد بازاریابی استراتژیک برای کسب و کار شما

 نحوه ایجاد بازاریابی استراتژیک برای کسب و کار شما

هنگامی که یک کسب و کار راه اندازی شد ، وقت آن است که در مورد برنامه بازاریابی آن فکر کنید. شما ممکن است از قبل یک طرح تجاری داشته باشید ، اما مهم است که برای درک مخاطبان و بازار هدف عمیق تر عمل کنید تا بتوانید با پیام های مناسب که به محصول یا خدمات شما توجه می کند ، به آنها برسید. اینجاست که استراتژی بازاریابی مطرح می شود.


چرا به استراتژی بازاریابی نیاز دارید

آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!


در حالی که یک طرح تجاری توضیح می دهد که کسب و کار شما چیست-شما کی هستید ، چه کار می کنید ، برنامه ریزی مکان فعلی و آینده ، استراتژی های رشد ، نیروی انسانی ، امور مالی و موارد دیگر از این قبیل ، برنامه بازاریابی شما در مورد تاکتیک ها ، اهداف و اهداف خاص بصورت بسیار عمیق تر صحبت می کند.  دلایل نیاز شما به یک استراتژی بازاریابی به شرح زیر است:


1. دستورالعمل های شفاف: استراتژی بازاریابی شما به شما و کارکنان شما درک واضحی از بازاریابی و اولویت های شما ، آنچه که بر آن متمرکز شده اید و تاکتیک های شما برای رسیدن به اهداف خود را می دهد.

2. بینش عمیق تر: با تحقیق ، برنامه ریزی و اجرای صحیح ، می توانید بینش های قدرتمندی را برای درک بهتر مشتریان خود جمع آوری کنید.

3. بودجه بندی بهتر: یک برنامه بازاریابی به شما کمک می کند بودجه خود را اولویت بندی کرده و مقدار مناسب مورد نیاز برای اجرا را تخصیص دهید ، یا درک بهتری از آنچه شما نیاز دارید داشته باشید.

4. مزیت رقابتی: پیشبرد رقابت با رقبای شما دشوار است ، اما داشتن یک استراتژی بازاریابی مدون به شما کمک می کند تا در ذهن مشتریان باقی باشید.

5. رشد سریعتر: تعیین اهداف و طرح چگونگی برنامه ریزی برای دستیابی به آنها بهترین راه برای توسعه کسب و کار شما است.


اقدامات قبل از شروع کار

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی قابل اجرا که بهبود نتایج کسب و کار شما را به دنبال داشته باشد ، باید آماده باشید. قبل از شروع به تهیه پیش نویس ، اطلاعات و مطالب زیر را به عنوان یک مرجع در هنگام نوشتن ، جمع آوری کنید.


· گزارشهای مالی: آخرین صورتهای مالی و گزارشات خود را در همیشه دم دست داشته باشید. این گزارشات باید شامل گزارش سود و زیان ، ترازنامه ، حقوق و دستمزد کارکنان و هر صورت مالی مهم دیگر باشد. شما باید به سه سال گذشته نگاه کنید تا از روندهای سالانه در کسب و کار خود مطلع شوید.

· فهرستی از پیشنهادات محصول و نقشه راه: سندی داشته باشید که فهرست موجودی ، پیشنهادات محصول یا خدمات شما را نشان دهد. اگر برنامه ای برای گسترش یا افزودن محصولات جدید دارید ، برنامه هایی را که دارای بازه زمانی افتتاح ، راه اندازی یا انتشار هستند ، اضافه کنید.


· درک فعلی شما از بازار و مخاطبان خود: این می تواند به سادگی زیر باشد که بنویسید : فکر می کنید مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند و بازار هدف شما چیست. این یک نقطه مرجع برای مقایسه برداشت خودتان پس از انجام تحقیقات در مورد هر دو این گروه ها است.


· بازخورد مشتری: بازخورد نظرسنجی های مشتری در کانال هایی مانند رسانه های اجتماعی که در آن می توانید مستقیماً از مشتری خود بشنوید که چه کاری انجام می دهید یا آنها چه کاری را در مورد تجارت یا پیشنهادات شما نمی پسندد.


نمونه هایی از انواع مختلف بازاریابی


   بازاریابی ایمیلی.

· بازاریابی از طریق پست مستقیم

· بازاریابی تأثیرگذار

· بازاریابی شبکه های اجتماعی

· تبلیغات پولی

· بهینه سازی SEO

تجزیه و تحلیل SWOT


اولین قدم برای ایجاد استراتژی بازاریابی ، تجزیه و تحلیل SWOT است. تجزیه و تحلیل SWOT به شما کمک می کند نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدهایی را که مشاغل شما با آن روبرو هستند ، شناسایی کنید. با بررسی همه عوامل احتمالی داخلی یا خارجی ، می توانید استراتژی هایی را ایجاد کنید که از مزایای شما بیشترین بهره را ببرد ، در حالی که به هر گونه چالش در مسیر کاری خود نیز می پردازید.


این نوع تجزیه و تحلیل می تواند تصویری واضح از موقعیت شما در ارتباط با رقبای صنعت شما به شما ارائه دهد و پاسخ ها می توانند اساس یک استراتژی جدید برای حداکثرسازی سود ، افزایش فروش و درک پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما را تشکیل دهند. بنابراین می توانید یک استراتژی بازاریابی تهاجمی ایجاد کنید. این امر به ویژه قبل از انجام تحقیقات بازار مفید است تا به شما کمک کند زمان و پول خود را بر چه زمینه هایی متمرکز کنید.


ماتریس SWOT یک ابزار آسان برای استفاده است که می توانید دانلود کنید و یا خودتان آن را ایجاد کنید تا شما را راهنمایی کند . و به خاطر داشته باشید ، لازم نیست همه راه حل ها از قبل مشخص شده باشد (در صورتیکه اکثر آنها بعداً ارائه می شود) ، اما بعد از این ماتریس ، درک بهتری از موقعیت خود دارید و می دانید که هنگام تدوین استراتژی بازاریابی خود باید توجه خود را به کجا متمرکز کنید.


عوامل داخلی

نقاط قوت

نقاط قوت شما مواردی هستند که کسب و کار شما قبلاً در زمینه ارائه محصولات و استراتژی بازاریابی شما به خوبی انجام می داد. از خود سوالاتی بپرسید مانند:

1. در زمینه بازاریابی چه مزایایی داریم؟ به عنوان مثال ، ممکن است قبلاً نظرات استثنایی آنلاینی می داشتید.

2. چگونه می توانیم از پایگاه مشتری موجود خود استفاده کنیم؟ اگر از قبل طرفداران قدرتمندی دارید ، می توانید بر تمایل به تعمیق این روابط تمرکز کنید.

3. در حال حاضر چه ابزارهایی در دسترس داریم؟ ممکن است قبلاً کانال های اجتماعی یا خدمات بازاریابی ایمیلی راه اندازی کرده باشید.

4- منابع انسانی موجود در کارکنان ما که می توانند به ما در رسیدن به اهدافمان کمک کنند چیست؟ شاید شما یک متخصص رسانه های اجتماعی داشته باشید که می توانید او را ارتقا دهید و از او برای سمت استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید.


نقاط ضعف

نقاط ضعف در تجزیه و تحلیل SWOT به موارد داخلی اشاره دارد که ممکن است مانع تجارت شما شوند ، مانند یک برنامه بازاریابی ضعیف یا حداقل حضور آنلاین در شبکه های اجتماعی . برای شناسایی نقاط ضعف خود ، سوالاتی بپرسید مانند:


1. در کجا باید پیشرفت کنیم؟

2. چه چیزی خوب پیش نمی رود یا در چه زمینه هایی احساس اطمینان نمی کنم؟

3. کسب و کار من چه منابع یا محدودیت های تکنولوژیکی دارد که مانع من می شود؟

4- چه مناطقی بیشترین زمان ، منابع و پول را می گیرند ، اما نتیجه نمی دهند؟


عوامل خارجی

فرصت ها

فرصت ها عوامل خارجی هستند که می توانند فرصتی را برای شما فراهم کنند - برای ایده ها به نقاط قوت و ضعف داخلی خود نگاه کنید. در اینجا چند سوال وجود دارد که هنگام تجزیه و تحلیل فرصت ها باید از خود بپرسید:


1. آیا فرصت هایی در بازار وجود دارد که رقبا از آن استفاده نمی کنند؟

2. رقبای من چه تاکتیک های بازاریابی را خوب انجام نمی دهند؟

3. از چه روندهای جدیدی می توانیم استفاده کنیم؟ چگونه می توانیم در آینده بر روی این روندها بمانیم؟

4. آیا اخیراً تغییراتی در بازار هدف من ایجاد شده است که بتوانم آنها را کشف کنم؟


تهدیدها

تهدیدها در تجزیه و تحلیل SWOT موضوعات خارجی هستند که می توانند در کسب و کار شما ضعف ایجاد کنند - همچنین می توانند به فرصت تبدیل شوند. در هنگام تجزیه و تحلیل تهدیدها ، چند سوال وجود دارد:


1. چه موانعی در بازار ما وجود دارد که ممکن است ما را از رسیدن به اهداف بازاریابی باز دارد؟

2. ما چه کار می کنیم که رقبای ما نیز انجام می دهد؟

3. رقیب بهتر از ما کیست؟

انجام تجزیه و تحلیل SWOT قبل از شروع مخاطبان و تحقیقات بازار به شما کمک می کند تا با آگاهی عمیق از موقعیت کسب و کار خود و شرایطی که می خواهید بر استراتژی بازاریابی خود تمرکز کنید ، آماده باشید.


تجزیه و تحلیل بازار هدف


ممکن است تلاش برای بازاریابی برای همه وسوسه انگیز باشد ، اما ایجاد یک شبکه گسترده می تواند با آزار مشتریانی که اصلاً علاقه ای به آن موضوع ندارند ، بودجه بازاریابی شما را سوزانده و احتمالاً فرصت جذب مشتریانی با کیفیت بالا را از دست بدهید ، و این کار علیه شما عمل کند. به کسب و کار خود ارزش بدهید و به آن اعتماد کنید اینها بهترین مشتریان ، برای توسعه تجارت شما هستند.


ممکن است احساس کنید که می دانید مشتری شما کیست ، اما مهم است که به درستی تشخیص دهید که آنها را بر اساس بررسی عمیق محصولات و خدمات شما ، بازار ، مشتریان بالقوه (یا فعلی) شما و موارد دیگر حتما سنجیده باشید.


منبع :

https://squareup.com/us/en/townsquare/business-marketing-strategy

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده