مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مراقبت و جلوگیری از دزدی فروشگاهی

مراقبت و جلوگیری از دزدی فروشگاهی

 اگر صاحب فروشگاه هستید ، جلوگیری از سرقت فروشگاهی یکی از دغدغه های شماست. هرچند که دوست دارید به همه مشتریان خود اعتماد کنید ، اما می دانید که برخی از افراد به دنبال سواستفاده و سرقت از اموال و کالاهای شما وارد فروشگاه می شوند. اگرچه هیچ روش صد درصدی وجود ندارد که هرگز از شما سرقت نشود ، اما اقداماتی برای جلوگیری از سرقت و مراقبت و محافظت از کالای فروشگاه شما وجود دارد.


گام اول : در فروشگاه خود تغییراتی ایجاد کنید


 نحوه چینش کالا در فروشگاه خود را تغییر دهید.  

مهم نیست که شما چه نوع فروشگاهی دارید ، چیدمان فروشگاه شما می تواند عامل یاری گر به دزدی از فروشگاه درست در مقابل چشم شما باشد. در مورد طراحی و چیدمان فروشگاه خود ، از جمله مکانهایی که کالاهای ارزشمند شما در آن قفسه بندی شده اند ، نحوه ایجاد راهروهای قفسه های کالا و نحوه حرکت افراد و مشتریان در آنها تامل کنید. 


 • نقاط ورودی و خروجی در فروشگاه را هر چه می توانید برای کنترل بهتر محدود کنید. در صورت امکان ، طوری این کار را بکنید که هر کسی که از درب ورودی یا خروجی می گذرد مجبور شود از گذرگاهی جلوی صندوق فروش عبور کند. 


• اگر نمی توانید چیدمان و قفسه های فروشگاه خود را به طور فیزیکی تغییر دهید ، آینه های کنترلی (یا آینه های دو طرفه) را در انتهای هر راهرو یا بالای هر مسیر عبوری نصب کنید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود هر مشتری را کنترل کنید.


 کالاهای ارزشمند خود را در یک ویترین شیشه ای درب دار قفل کنید.  

اگر نمی توانید چیدمان کل فروشگاه را از نو بازسازی کنید ، یک راه آسان برای جلوگیری از سرقت این است که دزدی و دسترسی به وسایل با ارزش را دشوارتر کنید. محبوس کردن کالاهای ارزشمند در یک ویترین کالا ، ذخیره کردن آنها در پشت صندوق فروش یا ترکیبی از هر دوی آنها را در نظر بگیرید. 

 • اطمینان حاصل کنید که در ویترین هنوز کالاهای قفل شده بخوبی به نمایش در می آید. شما نمی خواهید کالاهای خود را از چشم ها پنهان کنید ، فقط از سرقت آنها می خواهید جلوگیری کنید.

 

• اگر نمی توانید تمام کالاهای ارزشمند خود را در یک ویترین شیشه ای قرار دهید ، حداقل باید کالاهای گران قیمت را که به راحتی می توان آنها را سرقت کرد در ویترین محبوس کنید. هر چیز کوچک ، قابل حمل و یا قابل پنهان کردن توسط سارقان کاملاً باید در آن ویترین قفل شود.


 • پس از این کار تعداد کارمندانی را که به کلیدهای کابینت دسترسی دارند حدالامکان محدود کنید.


 • وسایل و کالاهای کوچک و آنهایی که به راحتی سرقت می شوند را در نزدیکی صندوق فروش بگذارید.  


به همین دلیل است که فروشگاه های سوپرمارکتی تمایل دارند اقلام کوچک مانند سیگار ، فندک ، تیغ اصلاح و دیگر کالاهای کوچک را پشت صندوق فروش قراردهند. گذاشتن این کالاها در محل خروجی فروشگاه و صندوق ، مراقبت از آن وسایل را برای کارمندان فروش آسان تر می کند و کار را برای دزدان فروشگاهی سخت می کند .


 

گام دوم : از سیستم ها و تجهیزات امنیتی استفاده کنید. 

 داشتن یک سیستم و دستگاه امنیتی به دلایل بسیاری ، ارزشمند است . ممکن است سارقی دوربین نظارتی را ببیند و تصمیم بگیرد که از دزدی در فروشگاه شما خودداری کند. اگر اینطور نبود و کسی تصمیم به اسرقت گرفت ، یک سیستم نظارت فعال و مناسب می تواند به شما کمک کند که دزد مغازه را گیر بیندازید و فیلم ضبط شده در واقع سند محکمی است که نشان می دهد این شخص در واقع از فروشگاه شما سرقت کرده است. در صورت اعلام دستگیری فرد ، ارائه این مدرک می تواند به پلیس در جستجوی سارق در جامعه کمک کند.


 • دوربین های نظارتی را روی تلویزیون مدار بسته یا متصل به دستگاه ضبط نصب کنید.


 • حتی دوربین های مداربسته دکوری یا جعلی ( ماکت ) نیز می توانند به جلوگیری از سرقت کمک کنند. یک دزد مغازه متوجه نخواهد شد که دوربین ها واقعی نیستند و ممکن است از انجام سرقت بترسد. اما بهتر است که به اهمیت ارزش دوربین مداربسته واقعی بخوبی واقف باشید .


 • راه دیگر اینست که استفاده از سیستم های گیت ضد سرقت فروشگاهی همراه با تگها و برچسب های الکترونیکی را در همه کالاها (یا حداقل با ارزش ترین کالاها) در نظر بگیرید. این کار می تواند سیاستی هزینه بر برای اجرا باشد زیرا به معنی برچسب گذاری یا برچسب گذاری نکردن بر روی هر کالای تجاری و صرف هزینه و وقت است ، اما می تواند به جلوگیری از سرقت کمک شایانی کند. 


گام سوم : استفاده از کارمندان و پرسنل فروش

به آن اندازه که لازم دارید کارمند استخدام کنید و به کار بگیرید. 

 معمولا در فروشگاه های کم کارمند ، سرقت برای دزد مغازه آسان تر می باشد. آنها می دانند که کارمندان محدود یا حواسشان با سایر مشتریان جلب می شودد یا ممکن است در یک قسمت از فروشگاه مشغول وبه کار خود شوند. به همین دلیل استخدام کارمندان به میزان لازم در همه زمان ها بسیار مهم است. 


 • به یاد داشته باشید که بسیاری از دزدان مغازه به صورت گروهی کار می کنند. این یک شیوه مرسوم است که یک یا دو نفر حواس کارمندی را که دست تنها است پرت کنند ،در حالی که شخص دیگر تا آنجا که می تواند از کالاها دزدی کند. 


 • برای تعداد افراد استخدام شده فرمول مشخصی وجود ندارد. شاید مجبور باشید با تعداد مشخصی کارمند کار خود را شروع کنید و در صورت لزوم برای بهبود کار خود بیشتر استخدام کنید.


 • همچنین می توانید با سایر صاحبان فروشگاه های مشاغل مشابه و همکاران صنفی خود صحبت کنید و از آنها بپرسید که معمولاً چند کارمند را برای فروشگاه خود استخدام کرده اند .


منبع :

https://www.wikihow.com/Protect-Your-Store-from-Shoplifters







فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده